Otizm Destek Eğitimi
Otizm, genellikle üç yaşından önce başlayan ve yaşam boyu devam eden bir durumdur. Bu durum, sosyal etkileşim ve iletişim becerilerinde zorluklarla birlikte, tekrarlayıcı ve sınırlı davranış kalıplarına neden olan bir beyin gelişim bozukluğudur. Otizm, daha hafif seyreden otistik spektrum bozukluğu (OSB) gibi durumlardan ayrılır. OSB’nin kökeni tam olarak anlaşılamamış olsa da, kalıtımsal faktörlerin yanı sıra nadir gen mutasyonlarının da rol oynadığı düşünülmektedir.
Her “farklı” davranan çocuğun otistik olmadığı unutulmamalıdır. Çocukların sosyal ve iletişim becerileri farklılık gösterebilir ve bazıları diğerlerinden daha yavaş veya farklı bir hızda gelişebilir. Bu süreçte, çocuğun kişiliği, çevresel faktörler ve alınan sosyal uyaranlar gibi birçok etken rol oynar. Bazı çocuklar, yaşıtlarından farklı ilişki tarzlarına veya ilgi alanlarına sahip olabilirler, ancak bu durum otizm anlamına gelmez.
Ebeveynlerin çocuklarındaki farklılıkları fark etmeleri önemlidir. Özellikle anne-babaların çocuklarının gelişiminde bir takım anormallikler hissetmeleri durumunda, bir uzmandan destek almak önemlidir. Uzmanlar, çocuğun zihinsel, duygusal veya akademik gelişimini etkileyebilecek herhangi bir durumu değerlendirebilir ve uygun tedavi veya destek seçenekleri sunabilirler.